na stronie
Pokazuje 1 - 12 z 22 elementów

Wsparcie organizmu – jakie suplementy pomogą nam wzmocnić organizm?

Nasz organizm to nie samonapędzająca się maszyna. Żeby funkcjonował sprawnie i bez zarzutu, niezbędne jest wsparcie organizmu z zewnątrz. Na choroby i osłabienie narażony jest szczególnie w okresie jesienno-zimowym, ale także kiedy na co dzień prowadzimy intensywny tryb życia. Natłok pracy, dzieci, stres i codzienna gonitwa nie sprzyjają regeneracji.

Sprawdź, co pomoże Ci odzyskać energię i dlaczego będą to m.in. suplementy diety?

Bardzo często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że brakuje nam witamin i minerałów. Dopiero, kiedy czujemy się źle i chorujemy – zaczynamy zastanawiać się co poszło nie tak? Może za mało śpię, źle się odżywiam albo za mało się ruszam? Na wszystkie te pytania odpowiedź brzmi: „tak”. Do tematu warto jednak podejść bardziej holistycznie i zadbać o swój organizm nie tylko poprzez relaks i aktywność fizyczną, ale także od środka. Witaminy i minerały w zrównoważonej diecie dadzą nam siłę i przywrócą zdrowie oraz będą korzystnie działać na wsparcie naszego organizmu.

Suplementy diety w walce ze znużeniem – dla wsparcia Twojego organizmu

Pierwszym źródłem niezbędnych witamin i minerałów powinno być to, co jemy na co dzień. Jeśli jednak dopuściliśmy do niedoborów składników odżywczych, może się okazać, że potrzebujemy w tej chwili dodatkowego wsparcia w postaci suplementów diety, które zapewnią wsparcie organizmu w walce z osłabieniem.

Jakie suplementy diety najlepiej wspierają organizm?

  • Witamina C – posiada właściwości, dzięki którym organizm produkuje więcej przeciwciał, walczących z drobnoustrojami.
  • Witamina D3 – powoduje wzrost substancji o działaniu bakteriobójczym, a także ma pozytywny wpływ na układ kostno-stawowy oraz wzmacnia mięśnie.
  • Cynk – zapobiega starzeniu się układu odpornościowego, powodując wzrost komórek zwalczających wirusy i bakterie.
  • Colostrum – inaczej siara bydlęca – zawiera składniki immunoaktywne oraz bogaty zestaw witamin i minerałów, korzystnie wpływający na odporność.
  • Kwasy Omega 3 – pomagają w utrzymaniu prawidłowego cholesterolu we krwi.
  • Magnez – uczestniczy w syntezie białek, łagodzi stany niepokoju, bierze udział w tworzeniu mięśni, pozytywnie wpływa na pracę serca, warunkuje dostawę energii do tkanek.
  • Spirulina – zawiera dużo cennych minerałów wzmacniających odporność i dodających energii.
  • Koenzym Q10 – wpływa na eliminację patogenów w obrębie układu odpornościowego oraz produkuje energię.

Źródła:

  1. K. Janda, M. Kasprzak, J. Wolska, Witamina C – budowa, właściwości, funkcje i występowanie [w:] Pom J Life Sci 2015, 61, 4, 419–425.
  2. Beata M. Gruber, Fenomen witaminy D [w:] Postepy Hig Med Dosw (online), 2015.
  3. Beata Gapys, Anna Raszeja-Specht, Hanna Bielarczyk, Rola cynku w procesach fizjologicznych i patologicznych organizmu [w:] Diagn Lab 2014; 50(1): 45-52.